{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پروژه‌‌ی سال 2020 موزه اورسی

اینستاگرام خیالی هنرمندان امپرسیونیست

اینستاگرام خیالی هنرمندان امپرسیونیست
کدخبر : 1448
مترجم: مه‌سیما شکریان

موزه "اورسی" برای سال 2020 پروژه‌ای جدید در اینستاگرامش راه اندازی کرده‌است. این موزه "جین فیلیپه دولوم" هنرمند نقاش و تصویرگر را استخدام کرد تا هر دوشنبه تصویری از اینستاگرام اساتید و هنرمندان امپرسیونیست که آثارشان در موزه اورسی نگهداری می‌شود را ترسیم و تصور کند.

به گزارش هنر‌ام‌روز و به نقل از آرت نت نیوز، موزه اورسی پاریس صاحب مجموعه ای بی نظیر از نقاشی های امپرسیونیستی است. این موزه در پروژه جدیدی که برای سال 2020 در نظر گرفته، سعی دارد آثاری را با توجه به ویژگی و زندگی هنرمندانی که آثارشان در موزه نگهداری می‌شود، خلق و منتشر کند. در این پروژه تصور می‌شود که مثلا "ادوارد مانه" چه پستی را در اینستاگرامش به اشتراک می‌گذاشت و درباره آن چه می‌نوشت.

اولین پست این پروژه دیروز منتشر شد و تصویر خیالی از رمان نویس و منتقد هنری فرانسوی "کارل هویسمانس" است که یک پرتره از خودش را که ظاهرا "ژان لوئیز فورین" نقاش در سال 1978 کشیده شده‌است را منتشر کرده‌است و در زیر نویس عکس از نقاش تشکر کرده. ادگار دگا و 14 نفر دیگر این عکس را پسندیده‌اند.

"کارل هویسمانس" عنوان نمایشگاهی است که در ماه مارس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دلوم هنرمند فرانسوی در آمریکا و فرانسه اقامت دارد. او از اواخر 1980 طرح‌هایی شوخ طبعانه برای نشریاتی مثل نیویورکر و ووگ خلق می‌کرد. این هنرمند پیش از این هم در آثاری هنرمندان را در فضای اینستاگرام خیالی‌شان تصور کرده‌است. هنرمندانی مثل "پیت موندریان"، "آلبرتو جاکومتی" و "پل گوگن" هنرمندانی بودند که پیش از این دلوم تصاویری از پست اینستاگرام فرضی آن‌ها در فضای مجازی را تصور کرده‌ بود و در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده‌بود. همچنین مجموعه این آثار در کتابی با عنوان "اینستا گرام هنرمندان" چاپ شده است. 

 

.

 

  • 1331
  • Artists_Instagrams_Web_24_jpg
  • Untitled
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها