{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

لویی ویتون به دلیل تولید دستمال گردنی با الگوی چفیه (نمادی از مبارزات فلسطینیان) با رنگ آبی (یادآور پرچم اسرائیل) مورد انتقاد قرار گرفت

لویی ویتون به دلیل تولید دستمال گردنی با  الگوی چفیه (نمادی از مبارزات فلسطینیان) با رنگ آبی (یادآور پرچم اسرائیل) مورد انتقاد قرار گرفت
کدخبر : 4344
خبرنگار:

هفته گذشته شرکت لباس لویی ویتون دستمال گردنی جدید Louis Vuitton Monogram Keffieh Stole با طرح چفیه و به رنگ آبی را به قیمت 705 یورو در وب سایت خود برای فروش ارائه داد. اما پس از اعتراض مردم به سو استفاده این شرکت معروف لباس از چفیه که به نمادی از مبارزات مردم فلسطین تبدیل شده‌است، آن را از وب سایتش حذف کرد.

هنرام‌روز: اکانت رسمی اینستاگرام Diet Prada که به نشر و نقد اخبار دنیای مد می‌پردازد زمان ارائه این محصول (تقریبا همزمان با بمباران نوارغزه توسط جنگنده‌های اسرائیل بود) را زیر سوال برد. او نوشت در حالی که موضع خانه مد LVMH در مورد سیاست خنثی است، لویی ویتون یک دستمال گردن را با طرحی شبیه به نماد ملی گرایی فلسطینی تزئین می‌کند. آن هم در این زمان وحشتناک که صدها نفر کشته شدند و هزاران نفر در پی اقدام وحشیانه بر علیه مردم اسیر در غزه زخمی شدند و خانه‌ها خراب شدند. 

نیهاد عواد ، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی - اسلامی (CAIR) به NBC News گفت: چفیه به عنوان یک پوشش یادآور فلسطین برای ما بسیار محترم و عزیز است و تصاحب آن خصوصا حالا و برای به دست آوردن سود، بی احترامی است.

پیش از این لویی ویتون این دستمال کردن یا روسری را چنین توصیف کرده‌بود: طرح روسری ملهم از چفیه است که با نشان لویی ویتون نیز تزئین شده‌است. 

شرکت لویی ویتون البته به هیچ یک از این اتفاقت پاسخی نداده‌است. 

LV 3_5

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها