{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در مبارزه «هری پاتر و ابرقهرمانان» چه کسی پیروز می‌شود؟

در مبارزه «هری پاتر و ابرقهرمانان» چه کسی پیروز می‌شود؟
کدخبر : 16387

قهرمان دنیای جادوگری در برابر شخصیت‌های مارول چگونه عمل می‌کنند؟

هری پاتر همان پسر برگزیده است که توانست از چندین تقابل با مرگ خواران (Death Eaters) و خود لرد ولدمورت (Lord Voldemort) جان سالم به در ببرد. با این حال، با این که او توانست یک بار و برای همیشه ولدمورت را شکست دهد ولی ممکن است تقابل هری پاتر و شخصیت‌های مارول به این خوبی برای پسر برگزیده دنیای جادوگری پیش نرود.

با این که خیلی راحت نمی‌توان قدرت‌ها و توانایی‌های جادویی هری پاتر را با تکنولوژی‌ها و قدرت‌های فرا انسانی شخصیت‌های مارول مقایسه کرد اما برخی شخصیت‌ها هستند که احتمالاً هری بتواند از پسشان بربیاید.

در ادامه به بررسی چند مورد از تقابل‌های هری پاتر و شخصیت‌های مارول می‌رویم تا ببینیم در کدام یک هری برنده می‌شود و در کدام، یکی از شخصیت‌های مارول.

 

آیرومن 

وقتی صحبت از نبرد می‌شود، صرفاً بحث قدرت یا توانایی‌های جادویی نیست. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در نبرد، هوش است و تونی استارک نابغه‌ای‌ست که به پیشرفته‌ترین تجهیزات تکنولوژیک دنیا دسترسی دارد. سخت است که بگوییم آیا وردهای هری می‌توانند از زره فلزی تونی استارک رد شوند یا خیر.

اما حتی اگر این وردها توانایی عبور از زره آیرون من را نیز داشته باشند اما تونی خیلی باهوش‌تر از هری است؛ هری‌ای که بیش‌تر بر پایه احساسات عمل می‌کند و معمولاً به غرایزش تکیه دارد. همچنین شاید حتی در بین تمام زره های آیرومن ، یک زره بتوان پیدا کرد که تنها عامل برتری هری، یعنی وردها را نیز خنثی کند تا هری پاتر خطری برای آیرون من محسوب نشود.

فیلم خارجی

استار لرد

دقیقاً مثل آیرون من، استار لرد نیز توانایی خاصی از خودش ندارد. اما برعکس تونی، او در تقابل با هری پاتر به خوبی عمل نخواهد کرد. پیتر شاید پتانسیل این را داشته باشد که به عنوان یک نیمه سلستیال (Celestial) توانایی‌های خاصی را داشته باشد اما در اکثر نسخه‌های او، فقط به سلاح‌ها، ابزار و مهارت‌های مبارزه‌ای خود وابسته است.

توانایی هری پاتر در هر نوع ورد خواندن از فاصله دور و نزدیک احتمالاً به او دست بالاتر را می‌دهد. از طرف دیگر، پیتر کوئیل حتی در انتخاب‌ها و ری‌اکشن‌هایش نیز از هری احساساتی‌تر است که یعنی پسر برگزیده دنیای جادوگری می‌تواند در این مورد نیز نسبت به او برتری داشته باشد.

فیلم خارجی

کاپیتان مارول 

کاپیتان مارول را می‌توان یکی از قدرتمندترین و قوی‌تری قهرمانان دنیای مارول محسوب کرد و با این که معمولاً او را با نهایت قدرتش نمی‌بینیم اما این قدرت‌ها همیشه درونش هستند.

قدرت‌ها و توانایی‌های کارول دنورز شامل التیام، قدرت و سرعت فرا انسانی و توانایی به کارگیری انرژی کیهانی می‌شوند. این طور که به نظر می‌رسد، وردها نمی‌توانند از میدان‌های انرژی کیهانی عبور کنند. هری باید خیلی شانس بیاورد که یک ورد پیدا کند تا روی کاپیتان مارول تأثیر بگذارد.

فیلم خارجی

بلک ویدو 

شاید این انتخاب کمی بحث برانگیز باشد؛ چرا که احتمال زیادی وجود دارد که بلک ویدو بتواند هری پاتر را در یک نبرد از پیش تعیین نشده شکست دهد. ناتاشا رومانوف تجربه جنگی خیلی بیش‌تری دارد و اگر فرصت این وجود داشته باشد که بتواند از مهارت‌های گسترده‌اش به عنوان یک جاسوس و آدمکش استفاده کند، قطعاً برتری زیادی دارد. اما در یک نبرد رو در رو، احتمال شکست خوردن او توست هری پاتر بیش‌تر است.

بلک ویدو وقتی در مبارزات برتری خیلی زیادی دارد که بتواند به رقیبش نزدیک شده و با او به صورت تن به تن بجنگد ولی اکثر دوئل‌های جادوگری با فاصله زیادتر انجام می‌شوند. هری اگر به اندازه کافی سریع باشد می‌تواند قبل از نزدیک شدن بلک ویدو، او را حداقل برای مدتی بی‌حس کند.

 

فیلم خارجی

دکتر استرنج 

از بین تمام قهرمانان دنیای مارول، قدرت‌های دکتر استرنج بیش از هر کس دیگری شبیه به قدرت‌های هری پاتر هستند. هر دوی آن‌ها جادوگرانی هستند که از جادو استفاده می‌کنند و هر دوی آن‌ها نیز به عنوان جادوگرانی شناخته می‌شوند که نسبت به همتایان خود مهارت خیلی بیش‌تری دارند.

با این حال، با توانایی دکتر استرنج در به کار بردن مواد و جادو برای ساخت سلاح و میدان‌های انرژیک، احتمالاً او بتواند خودش را از بسیاری از حملات هری مصون نگه دارد. ظاهراً تنها وردی که دکتر استرنج نمی‌تواند منحرف کند امثال آوادا کداورا (Avada Kedavra) هستند که هری پاتر از آن‌ها استفاده نمی‌کند.

 

فیلم خارجی

کاپیتان امریکا

استیو راجر ابرسربازی است که در هر نوع مبارزه تن به تن رقیب قدری محسوب می‌شود و در فواصل دور نیز به سپر وایبرنیومی خود تکیه می‌کند. با تمام این اوصاف، او به طور کلی نبردها را به صورت مستقیم آغاز می‌کند و به این فرض که نتواند تمام وردهای پرتاب شده به سمت خودش را منحرف یا تحمل کند، هری در صورت سریع بودن می‌تواند او را شکست دهد. هر چند به نظر سپر کاپیتان آمریکا بتواند خیلی از وردها را منحرف کند که یعنی هری نباید آن را هدف خود قرار دهد.

فیلم خارجی

 

بلک پینتر

وقتی صحبت از تقابل هری پاتر و شخصیت‌های مارول باشد، سخت می‌توان جادوی هری را با تکنولوژی‌هایی که در دنیای مارول وجود دارند مقایسه کرد. اما از آن جایی که وایبرنیوم به قدری قوی است که بتواند تقریباً در برابر هر نوع جادویی مقاومت کند، احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری از وردها و طلسم‌ها پس از برخورد با زره بلک پنتر، بدون اثر گذاری منحرف شوند.

طلسم‌های قدرتمندتر، مثل وردهای نابخشودنی، ممکن است بتوانند روی تچالا (T’Challa) تأثیر بگذارند اما به شرطی که هری بخواهد از آن‌ها استفاده کند. هر چند هری پاتر از برخی از آن‌ها استفاده کرده اما سخت است که بشود تصور کرد او برای مبارزه با شخصیت خوبی مثل تچالا به سراغ آن‌ها برود.

خود بلک پنتر نیز به طور کلی شخصیتی‌ست که از همه نظر برتری دارد. علاوه بر سرعت و قدرت فرا انسانی، تچالا از المان مخفی‌کاری نیز بهره می‌برد که شخصیت‌های قدرتمندی مثل ثور فاقد آن هستند.

فیلم خارجی

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها