{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فروش فیلم بلک پنتر ۲ رکورد شکنی کرد!

فروش فیلم بلک پنتر ۲  رکورد شکنی کرد!
کدخبر : 16406

میزان فروش فیلم بلک پنتر ۲ هفته گذشته به ۴۵ میلیون رسید که به معنی یک فروش عالی برای استودیو مارول است.

میزان فروش فیلم Black Panther: Wakanda Forever در گیشه تا به حال، از آخرین اثر دنیای سینمایی مارول یعنی Thor: Love and Thunder نیز عبور کرده است. عنوان Wakanda Forever یک اثر به شدت مورد انتظار و دنباله فیلم Black Panther به کارگردانی رایان کوگلر (Ryan Coogler) در مسیر انتهای فاز ۴ MCU است. البته این فیلم راه زیادی را برای رسیدن به پرده نقره‌ای طی کرده، نه فقط به این علت که نیاز به دنباله‌ای برای قسمت اول، خصوصا بعد از نمایش درخشان و استقبال بی‌نظیر مردم حس می‌شد، بلکه به دلیل درگذشت غیرمنتظره چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) طرفدارن به یک دنباله حماسی نیاز داشتند. این فیلم بالاخره در سینماها اکران شد و با توجه به نرخ فروش بلیط‌ها می‌توان نتیجه گرفت که استودیو مارول (Marvel Studios) بازهم یک اثر پرفروش دیگر را در دستان خود دارد.

 در روز یکشنبه، ۶ نوامبر، فروش بلیط فیلم :Black Panther Wakanda Forever به ۴۵ میلیون دلار رسید، که بیشتر از Thor: Love and Thunder اما کمی کمتر از Doctor Strange in the Multiverse of Madness است که البته همه این عناوین همین امسال پخش شد‌ه‌اند. تخمین مجله THR این است که تا روز جمعه، مجموع فروش بلیط‌های این اثر چیزی بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون دلار خواهد شد که یعنی نسبت به فروش Black Panther در سال ۲۰۱۸، حدود ۵۵ میلیون دلار بیشتر خواهد بود که البته در نهایت فروش آن فیلم به ۲۰۲ میلیون دلار در پایان هفته اول اکران رسید.

میزان فروش فیلم بلک پنتر ۲ درمقایسه با دیگر فیلم‌های MCU 

 

فیلم خارجی

 

فیلم Black Panther: Wakanda Forever سومین فیلم از MCU است که در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شود و پتانسیل این را دارد که بیشترین فروش را در بین این ۳ عنوان در هفته ابتدایی اکران داشته باشد. فروش فیلم Thor: Love and Thunder به ۱۴۴.۲ میلیون دلار در ماه جولای رسید و این شانس برای فروش Black Panther: Wakanda Forever وجود دارد که از این میزان نیز بالاتر رود. بزرگترین رقیب این عنوان، فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness است، که در روز نخست ۹۰ میلیون دلار و در پایان هفته اول ۱۸۷.۴ میلیون فروش داشت که در حال حاضر رکورد دار بیشترین فروش هفته ابتدایی در سال ۲۰۲۲ را است. فیلم Black Panther: Wakanda Forever تاکنون ۱۷۵ میلیون دلار فروش بلیط داشته که می‌تواند حتی تا پایان هفته بیشتر از این مقدار نیز شود.

این خیلی جالب است که می‌بینیم فروش بلیط Black Panther: Wakanda Forever با قسمت اول این اثر در رقابت تنگاتنگی است. حتی اگر میزان فروش این عنوان با فروش فیلم Black Panther نیز بابری نکند، باز هم این شانس را خواهد داشت تا در میان پر فروش‌ترین عناوین MCU قرار گیرد. برای فیلم Black Panther: Wakanda Forever در روز ۱۱ ماه نوامبر که مصادف است با روز کهنه سربازان (Veterans Day) و یک تعطیلی رسمی در آمریکا به شمار می‌آید،این شانس وجود دارد که میزان فروش آن در گیشه افزایش یابد. چرا که در این روز مخاطبان خیلی بیشتری به سمت سینماها سرازیر خواهند شد.

نکته دیگری که قابل توجه است این است که اگر Black Panther: Wakanda Forever رکورد فروش Thor: Love and Thunder در هفته اول را بزند، شانس این را دارد که رکورد پر فروش‌ترین فیلم اکران شده در ماه نوامبر در تاریخ را نیز بزند. این رکورد در حال حاضر در دست فیلم Hunger Games: Catching Fire با فروش ۱۵۸.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ است. با توجه به طرفداران بی‌شمار MCU و مخصوصا فرنچایز Black Panther، انتظار می‌رود که این فیلم رکورد پر فروش‌ترین فیلم اکران شده در ماه نوامبر در کل تاریخ صنعت سینما را بشکند و حتی این احتمال که اثر مذکور به پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ نیز تبدیل شود نیز بسیار بالاست.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها