{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ثروتمندترین «ابرقهرمانان» دنیای کمیک را بشناسید

ثروتمندترین «ابرقهرمانان» دنیای کمیک را بشناسید
کدخبر : 16476

دنیای کمیک مملو از ابرقهرمانان گوناگونی است که هر یک از آن‌ها طرفداران بی‌شماری را در سراسر جهان دارند.

ابرقهرمانان همگی زندگی جالب و جذابی دارند که تنها به خاطر قدرت‌های ماورائی آن‍ها نیست بلکه ثروت زیاد و زندگی‌های مجلل‌ آن‌ها همواره توجه کخاطب را به خود جلب می‌کند. این شخصیت‌های خاص و ویژه همانطور که در فیلم‌ها پولدار هستند در اصل داستان‌های کمیک خود نیز همانگونه‌اند. در ادامه به معرفی پنج تا از ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیم می‌پردازیم. 

آرتور کری ملقب به آکوامن

  • میزان ثروت: ۱۵۰ تریلیون دلار

همانطور که تاکنون مشاهده کرده‌اید، افراد گوناگونی در دنیای کمیک و داستان‌های مارول و دی‌سی از ثروتی هنگفت برخودار هستند؛ با این حال هیچکدام از آن‌ها حتی توانایی رقابت با آرتور کری ملقب به آکوامن که در سال ۱۹۴۱ خلق شده است را نخواهند داشت.

پادشاه آتلانتیس در دنیای دی‌سی که صاحب تمامی منابع طبیعی و ثروت جهان زیر آب می‌باشد، با دنیای خشکی در صلح بوده و برخلاف نیمور هیچ کینه و دشمنی با آن‌ها ندارد و بالعکس با آن‌ها تجارت‌های گوناگونی را راه‌اندازی کرده تا نه تنها ثروت خود را افزایش دهد، بلکه کمک‌هایی را نیز با موجودات روی خشکی رد و بدل نماید. آرتور کری به سبب این مراودات و بینش خود موفق شده تا به عنوان ثروتمندترین ابرقهرمان تاریخ دنیای کمیک شناخته شود که از ثروتی معادل ۱۵۰ تریلیون دلار بهره می‌برد. او به حدی از لحاظ مالی قدرتمند است که می‌تواند هر چیزی که اراده می‌کند را برای خود، مردمش و هم‌تیمی‌هایش ساخته یا فراهم کند. با توجه به این که آکوامن از قلب رئوفی برخودار می‌باشد، از هیچ کمکی برای متحدانش دریغ نکرده و بارها به روش‌های مختلف لیگ عدالت و باقی کشورهای سیاره زمین را حمایت مالی کرده است. نه تنها در دنیای دی‌سی، بلکه در رقابت با ابرقهرمانان دنیای مارول نیز هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند ثروت او را به چالش کشیده و بالاتر از وی قرار بگیرد.

تی‌چالا ملقب به پلنگ سیاه

  • میزان ثروت: ۹۰ تریلیون دلار

تی‌چالا که تحت عنوان پلنگ سیاه در سال ۱۹۶۶ از طریق کمیک‌های مارول به دنیا شناسانده شده است، پادشاه سرزمین خیالی واکاندا شناخته شده و به عنوان یکی از ثروتمندترین انسان‌های کره خاکی در داستان‌ها حضور پیدا کرده است.

سرزمین واکاندا منبع عظیمی از ماده‌ای کم‌یاب تحت عنوان ویبرانیوم می‌باشد که در دنیای مارول برای تصاحب آن بارها جنگ و خونریزی به راه افتاده است. تی‌چالا که پادشاهی این سرزمین را از پدرش به ارث برده است، مالک تمام این منبع گران‌بها شناخته شده و به همین سبب نیز ثروتی معادل ۹۰ تریلیون دلار را رقم زده است. این ماده که در لباس پلنگ سیاه نیز به کار گرفته شده است، می‌تواند تکنولوژی‌هایی گران‌قیمت و قدرتمند را برای انسان‌ها و باقی موجودات پدید بیاورد. او به سبب این ثروت و ماده ویبرانیوم به تامین مالی و تجهیز گروه انتقام‌جویان پرداخته و یک پایگاه هوایی برای آن‌ها در آسمان نیز تدارک دیده است. تی‌چالا به سبب برخورداری از ویبرانیوم می‌تواند به راحتی تکنولوژی‌ها و تمام ثروت واسپ و مرد آهنی را یک تنه به چالش بکشد.

رید ریچاردز ملقب به آقای شگفت‌انگیز

  • میزان ثروت: ۱۲ میلیارد دلار

رید ریچاردز که در داستان‌های مارول به نام آقای شگفت‌انگیز شناخته می‌شود، برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۱ وارد دنیای کمیک شد و تبدیل به یکی از منحصر به فردترین و پرطرفدارترین شخصت‌هایی شد که مارول تاکنون خلق کرده است.

یکی از باهوش‌ترین افرادی که تاکنون در سیاره زمین به زندگی پرداخته است، با استفاده از ذکاوت و هوش مثال‌زدنی خود تبدیل به دانشمندی شگفت‌انگیز شد که ثروت عظیمی را برای خود مهیا نموده است. با این حال بزرگترین عمل رید ریچاردز که تاثیر بسزایی در رتبه او در این مقاله داشته است، اختراع مولکول‌های ناپایدار می‌باشد که یک شگفتی را در دنیای کمیک رقم زده است. او عاشق علم بوده و به همین سبب تمام زندگی‌اش را صرف اختراع و اکتشاف مسائل مختلفی کرده که ثروتی معادل ۱۲ میلیارد دلار را برایش به ارمغان آورده است. رید ریچاردز به حدی ثروتمند و پولدار است که به راحتی می‌تواند چندین و چند تیم ابرقهرمانی را حمایت مالی کرده، دفاتر گوناگونی را در سرارس جهان مجهز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهان نموده و اختراعاتی را سرمایه‌گذاری کند که می‌تواند دنیا را زیر و و کند.

 

وُرِن وُرثینگتِن ملقب به انجل

  • میزان ثروت: ۵ میلیارد دلار

ُورِن وُرثینگتِن سوم که تحت عنوان انجل نیز شناخته می‌شود، یکی از اعضای گروه مردان ایکس از دنیای مارول است که به سرمایه‌گذاری برای کمک به جهش‌یافته‌ها مشغول است.

او که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ به مخاطبین معرفی شده است، در خانواده‌ای بسیار ثروتمند و پولدار به دنیا آمد و پس از بزرگسالی به رئیس صنایع ورثینگتون منصوب گشته است. او از ثروت خود برای کمک به جهش‌یافته‌ها و گروه‌های ابرقهرمانی بهره گرفته و حتی در یک بازه زمانی به ولورین کمک گسترده‌ای کرد تا وی بتواند مدرسه‌ای برای جهش‌یافته‌ها در یادبود مرگ جین گری تاسیس نماید. این فرشته قدرتمند و دلسوز دنیای کمیک که بارها در برابر تهدیدات بسیاری به کمک دوستان و یارانش شتافته است، از ثروتثی معادل ۵ میلیارد دلار برخودار است. 

چارلز اگزاویر ملقب به پروفسور ایکس

  • میزان ثروت: ۱۲۵ میلیارد دلار

چارلز اگزاویر ملقب به پروفسور ایکس که رهبری گروه مردان ایکس در دنیای مارول را بر عهده دارد، نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ خلق شد و تبدیل به یکی از قدرتمندترین و مهمترین جهش‌یافته‌های داستان‌های کمیک‌بوک گردید.

او که در خوانواده‌ای مرفه به دنیا آمده است، از ثروت آن‌ها برای اهداف خیرخواهانه و نیک بهره گرفت و شروع به گردآوری جهش‌یافته‌ها و تعلیم آن‌ها کرد تا گروهی زبده و ماهر از آن‌ها را برای رویارویی با تهدیدات مختلف تشکیل دهد. علی‌رغم ناتوانی‌های فیزیکی و جسمی که باعث شده تا نتواند همیشه در کنار گروهش حضور پیدا نماید، اما تمام ثروت خود را وقف آن‌ها کرده و با تمام توان خواسته‌ها و آرزوهای آن‌ها را مورد حمایت قرار داده است. چارلز اگزاویر که از ثروتی معادل ۱۲۵ میلیارد دلار بهره می‌برد، با سرمایه‌گذاری‌های مخفیانه در کمپانی‌های داروسازی سعی داشته تا جهش‌یافته‌ها از هر خطری در امان نگه داشته و سرزمینی آرام و بدون هیچ جنگ و خطری را برای آن‌ها مهیا نماید. جهش‌یافته‌ها به لطف حمایت‌ها و کمک‌های تمام نشدنی پروفسور ایکس موفق شدند تا به عنوان یک قدرت منحصر به فرد در جهان شناخته شده و از حمله باقی جوامع در امان قرار بگیرند.

منبع: وبسایت گیمفا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها