{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم برتر «کیت وینسلت» به انتخاب منتقدین

پنج فیلم برتر «کیت وینسلت» به انتخاب منتقدین
کدخبر : 16527

“کیت وینسلت” بازیگر و صداپیشه‌ی کم‌حاشیه و مشهور انگلیسی است.

​«کیت وینسلت» برای بازی در فیلم موفق “تایتانیک” (پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در آن زمان) به شهرتی جهانی رسید. وینسلت بیش‌تر برای بازی در فیلم‌های درام و ایفای نقش زنان آسیب‌پذیر و مضطرب شناخته شده است. او جزو معدود بازیگران زنی است که توانسته سه جایزه (اسکار، امی و گرمی) از چهار جایزه مهم جوایز سرگرمی آمریکا را کسب نماید. وینسلت دوست صمیمی “لئوناردو دی‌کاپریو” بوده و این دو از زمان نقش‌آفرینی در فیلم تایتانیک تا به الان رابطه‌ای بسیار نزدیک و دوستانه دارند. او علاقه زیادی به وقت گذراندن با خانواده و بچه‌هایش دارد و تاحدود زیادی از حواشی و جنجال‌هایی که پیرامون سلبریتی‌ها شکل میگیرد به دور بوده است.در ادامه به معرفی پنج تا از بهترین نقش آفرینی‌های او می‌پردازیم. 

 

  • «در جستجوی ناکجا آباد»

فیلمی درام تاریخی به کارگردانی “مارک فورستر” و نویسندگی “دیوید مگی” است. مگی فیلم‌نامه این اثر را با اقتباس از نمایشنامه “مردی که پیتر پن بود” نوشته‌ی “آلن نی” نوشته است. داستان این فیلم درباره‌ی بُرهه‌ای از زندگی رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس معروف اسکاتلندی “جیمز بری” (خالق پیتر پن) می‌باشد. در این فیلم به چگونگی آشنایی او با خانواده دیویس و الهام گرفتن او از این خانواده برای خلق بزرگترین اثر هنری‌اش پرداخته می‌شود. این فیلم در میان هفت نامزدی که در مراسم اسکار کسب نمود، تنها توانست اسکار بهترین موسیقی را برای “برایان کاچماریک” به ارمغان بیاورد.

 

17147861-7349-a

 

  • “استیو جابز”

یک فیلم درام بیوگرافی به کارگردانی “دنی بویل” و نویسندگی “آرون سورکین” و محصول کشور آمریکا می‌باشد. سورکین فیلم‌نامه این اثر را با اقتباس از کتاب زندگی‌نامه‌ای “والتز ایزاکسون” با همین نام نوشته است. در این فیلم بازیگرانی همچون “مایکل فاسبندر”، “کیت وینسلت” و “ست روگن” به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به داستان زندگی موسس مشهور کمپانی اپل “استیو جابز” فقید در بین سالهای ۱۹۸۴ الی ۱۹۹۸ می‌پردازد. زندگی پرفراز و نشیب و تاثیرگذار جابز و همینطور شهرت فراوانش در عرصه تکنولوژی دیجیتال باعث شد تا پس از مرگ زودهنگامش به دلیل سرطان به سوژه‌ی بسیار مناسب و پربازخوردی برای تهیه‌کنندگان سینما تبدیل شود.

1866043

 

  • ​​​“موجودات آسمانی” 

یک فیلم درام-بیوگرافی و مهیج به کارگردانی “پیتر جکسون” و محصول کشور نیوزلند می‌باشد. او فیلم‌نامه این اثر را با همکاری “فرن والش” به نگارش درآورده است. در این فیلم بازیگرانی همچون “ملانی لینسکی”، “کیت وینسلت” و “سارا پیرس” به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم که براساس ماجرایی حقیقی بوده است. درباره دو دختر نوجوان به نام‌های پائولین پارکر (لینسکی) و جولیت هولم (وینسلت) است که دست به جنایتی فجیع و وحشتناک می‌زنند. وینسلت با خوش شانسی تمام و در حالیکه تنها ۱۹ سال سن داشت، با ایفای این نقش و همینطور مورد توجه قرار گرفتن فیلم به سرعت مورد توجه کارگردانان هالیوودی قرار گرفت و حرفه‌اش بکلی متحول گردید. این فیلم نامزدی اسکار برای بهترین فیلم‌نامه را کسب نمود و بسیار مورد ستایش منتقدین قرار گرفت.

Heavenly-Creatures-2

 

  • فیلم “حس و حساسیت”

یک درام تاریخی به کارگردانی “انگ لی” و محصول کشور آمریکا می‌باشد. “اما تامپسون” فیلم‌نامه این اثر را با اقتباس از رُمانی مشهور با همین نام نوشته‌ی “جین آستن” به رشته‌ی تحریر درآورده است. در این فیلم بازیگرانی همچون “اما تامپسون”، “آلن ریکمن”، “کیت وینسلت” و “هیو گرانت” به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به زندگی و روابط عاطفی دو خواهر به نام‌های الینور (تامپسون) و ماریان (وینسلت) می‌پردازد. وقتی که صحبت از جادوی عشق و تاثیرات عمیق آن در شکوفایی زندگی می‌باشد. شاید کمتر کتاب‌ها و کمتر داستانهایی بتوانند به اندازه‌ی رُمان‌های جذاب و عاشقانه‌ی جین آستن الهام‌بخش و تاثیرگذار باشند. اما به حق نمیتوان از فیلم‌نامه قوی و دلنشین تامپسون به آسانی عبور کرد. او با ظرافتی خاص و لحنی شیرین به زیبایی‌های این داستان افزوده است. این فیلم‌نامه برای او جایزه اسکار، گلدن گلوب و جوایز بسیار دیگری را به همراه داشت. البته اجرای زیبا و هنرمندانه کیت وینسلت در کنار او نیز یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم رمانتیک و تماشایی محسوب می‌شود.

 

 

16590618-5471-a

  • “بچه‌های کوچک”

 یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی “تاد فیلد” می‌باشد. این فیلم براساس رُمانی با همین نام نوشته‌ی “تام پروتا” ساخته شده که فیلم‌نامه آن را نیز با همکاری فیلد به رشته تحریر درآورده است. از جمله بازیگران این فیلم میتوان به “کیت وینسلت”، “پاتریک ویلسون”، “جنیفر کانلی” و “جکی ارل‌هیلی” اشاره کرد. داستان این فیلم درباره سارا و برد است که هردو متاهل بوده و در پارکی که فرزندانشان در آن مشغول بازی هستند برای اولین بار با یکدیگر ملاقات می‌کنند. این آشنایی به مرور و به دلیل مشکلاتی که هرکدام در زندگی زناشویی دارند به رابطه‌ای احساسی تبدیل می‌شود. در این بین مردی کودک آزار از زندان آزاد شده و اهالی محل زندگی آنان را بشدت مضطرب می‌کند و… همانطور که مشخص است فیلم دارای دو خط داستانی مجزا می‌باشد که تنها در آخر فیلم به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

فیلم-بچه-های-کوچک3-1

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها