{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هشت نکته‌ی جالب درباره‍‌ی لباس در فیلم‌های مشهور که متوجه آن نشدید

هشت نکته‌ی جالب درباره‍‌ی لباس در فیلم‌های مشهور که متوجه آن نشدید
کدخبر : 16559

طراحی صحنه و لباس بخش بسیار مهمی از هر فیلمی است که نی‌تواند به صورت مستقیم بر موفقیت آن اثر گذار باشد.

ما بسیاری از فیلم‌ها را یک بار می‌بینیم و تازه معدود هستند کسانی که فیلم‌های کلاسیک را چند بار مشاهده کنند و جزئیات فیلم را مد نظر قرار دهند. اما اگر فرصت داشته باشید و وقتی که داستان کلی یک فیلم و سرنوشت کاراکترهایش برای شما آشکار شد، دوباره فیلم را دیدید، آن وقت متوجه می‌شوید که هر فیلم چه ظرایف و نکات پنهانی داشته است. گاهی این چیزهای جزئی طوری هستند که تنها با تذکر دیگران متوجه آنها می‌شویم.

 

- در فیلم های هری پاتر (۲۰۰۱-۲۰۱۱)، لباس اسنیپ تنها لباسی بود که هرگز تغییر نمی‌کند. به گفته طراح صحنه و لباس، جانی تمین، این لباس به خاطر عالی و کامل بودن هرگز تغییر پیدا نکرد.

 

-در شوالیه تاریکی (۲۰۰۸)، جوکر مدام لب‌هایش را می‌لیسید. این در واقع به دلیل زخم‌های مصنوعی روی دهان و لب او بود. آنها مدام می‌افتادند، بنابراین هیث لجر لب‌هایش را می‌لیسید تا آنها را در جای خود نگه دارد. همین کم کم به بخشی از شخصیت جوکر تبدیل شد.

- لباس‌های دکتر امت براون در قسمت سوم فیلم بازگشت به آینده، از لباس‌هایش در قسمت دوم درست شده بود.

 

- استیون اسپیلبرگ می‌خواست فیلمی از جیمز باند را کارگردانی کند، اما استودیو جواب منفی داد. وقتی او این را به جورج لوکاس گفت، تصمیم گرفتند ایندیانا جونز را بسازند و در این صحنه در ایندیانا جونز ۲، ایندیانا جونز لباس جیمز باند بر تن کرده.

 

-در Baby Driver (2017) در صحنه سرقت از بانک قرار بود از مایکل مایرز استفاده شود، اما استودیو نتوانست این حقوق استفاده از کاراکتر او را دریافت کند. ادگار رایت با مایک مایرز تماس گرفت و از او پرسید که آیا می‌توانند از شباهت او برای ماسک‌ها استفاده کنند؟ او هم پاسخ مثبت داد.

-در هری پاتر و محفل ققنوس (۲۰۰۷)، لباس‌های آمبریج به موازات قدرتمندتر شدن او به طیف تیره‌تری از صورتی تغییر رنگ داده می‌شوند.

 

هری پاتر و نویل لانگ‌باتم در طول نبرد هاگوارتز در یک تصویر قدیمی لباس‌های مشابهی پوشیده بودند. (هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت دوم، ۲۰۱۱)

 

-در فیلم پایان بازی انتقام جویان – در صحنه حضور افتخاری استن لی در فیلم، لباس او بر اساس کمد لباس واقعی او از دهه ۱۹۷۰ انتخاب و بر تن شده.

 

- در فیلم زنان کوچک (۲۰۱۹)، لباس لوری و جو با هم عوض می‌شود:

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها