{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج شاهکار ناتمام مانده از بزرگان سینما

پنج شاهکار ناتمام مانده از بزرگان سینما
کدخبر : 16558

تاریخ سینما سرشار از حوادث ناگواری است که باعث شده بسیاری از شاهکارها، جز در مواردی نادر، هرگز آماده نمایش نشوند. اینجا نگاهی انداخته‌ایم به پنج فیلم  که یا ناتمام مانده‌‌اند یا نمایش داده نشده‌اند.

آلفرد هیچکاک: رویاهای پرپر شده

حتی آلفرد هیچکاک، «استاد دلهره» ، هم نتوانست تمام پروژه‌ها و ایده‌های خود را عملی کند. در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی، او برای ساخت فیلم «ضامنی برای قاضی نیست» با بازی آدری هپبورن برنامه‌ریزی کرد. این فیلم درباره یک قاضی بود که به قتل یک روسپی متهم شده بود. اما مشکلاتی وجود داشت. هنرپیشه نقش اول کنار کشید و هیچکاک این پروژه را رها کرد و سراغ پروژه دیگری رفت.

فیلم خارجی

“لنینگراد” لئونه: رویایی که به حقیقت نپیوست

در دهه ۱۹۸۰، سرجو لئونه، کارگردان ایتالیایی که با ساخت فیلم‌های حماسی بیگانه نبود (مثل فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» می‌خواست فیلمی در باره نبرد آلمان‌ها برای فتح لنینگراد در جنگ جهانی دوم بسازد. این فیلم هرگز ساخته نشد زیرا کارگردانش در سال ۱۹۸۹ در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

 

فیلم خارجی

فرانسیس فورد کوپولا: جاه‌طلبی نافرجام

فرانسیس فورد کوپولا نیز بر روی پروژه‌های گوناگونی کار کرد که هرگز به سرانجامی نرسیدند. از جمله آنها فیلم “کلان‌شهر” در سال ۱۹۸۴ بود، اما فیلمنامه ۲۰۰ صفحه‌ای در باره مجادله یک معمار با شهردار بر سر آینده نیویورک، هرگز به فیلم تبدیل نشد.

 

فیلم خارجی

جری لوییس: دلقک‌های گریان

فیلم “روزی که دلقک گریه کرد” یکی از اسرارآمیزترین پروژه‌های تاریخ سینماست. این فیلم قرار بود داستانی از آلمان نازی را به شکلی طنزآمیز روایت کند. کارگردان و کمدین آمریکایی این فیلم را در سال ۱۹۷۲ ساخت و در آن بازی کرد. این فیلم ساخته شد، اما به دلیل مشکلات قانونی و نارضایتی جری لوییس از نتیجه کار هرگز به نمایش عمومی درنیامد.

 

فیلم خارجی

جهنم: تجربه با رنگ‌ها

ستاره سرشناس آلمانی، رومی اشنایدر، دیگر ستاره مشهوری است که در پروژه‌ای ناتمام نقش آفرید: فیلم “جهنم” ساخته آنری ژرژ کلوزو (۱۹۶۴). تولید این فیلم از جمله به دلیل حمله قلبی کارگردان به یک کابوس بدل شد. کلوزو بعدها از برخی صحنه‌های هیجان‌انگیز رنگی اشنایدر در فیلم آخرش و نیز یک مستند که در توضیح دلایل ناتمام ماندن فیلم “جهنم” ساخته شده بود، استفاده کرد.

فیلم خارجی

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها