{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه ۲۵ نوامبر،روز جهانی حذف خشونت علیه زنان

چند فیلم و سریال با موضوع خشونت علیه زنان

چند فیلم و سریال با موضوع خشونت علیه زنان
کدخبر : 2318

مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاریخ ۲۵ نوامبر (۴آذر) را به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نام‌گذاری کرده است و سال‌هاست موضوع مبارزه با خشونت علیه زنان جهانی شده و هنرمندان عرصه‌های مختلف هنر نیز در آگاهی بخشی و مقابله با این مسیٔله همراه شده‌اند. سینما از جمله‌ رسانه‌هایی‌ست که برای مبارزه با این موضوع تولید اثر کرده است.

 

هنرام‌روز-فرزانه شهریاری: مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاریخ ۲۵ نوامبر (۴آذر) را به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نام‌گذاری کرده است.هدف این روز افزایش آگاهی نسبت به این حقیقت است که زنان در سرتاسر جهان قربانی تجاوز، خشونت‌های خانگی و گونه‌های دیگر خشونت می‌شوند. به علاوه یکی دیگر از اهداف ۲۵ نوامبر این است که نشان دهد اغلب، آمار واقعی این موضوع پنهان می‌شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۷اکتبر ۱۹۹۹ (۲۵ مهر ۱۳۷۸) نامگذاری این روز را به عنوان روزی جهانی تصویب کرد. این تاریخ به خاطر قتل وحشیانه سه خواهر میرابال (Mirabal Sisters)، فعالان سیاسی اهل جمهوری دومینیکن انتخاب شده‌است.

سال‌هاست موضوع مبارزه با خشونت علیه زنان جهانی شده و هنرمندان عرصه‌های مختلف هنر نیز در آگاهی بخشی و مقابله با این مسیٔله همراه شده‌اند. سینما از جمله‌ رسانه‌هایی‌ست که برای مبارزه با این موضوع تولید اثر کرده است.

 فیلم و سریال‌ها درباره خشونت علیه زنان بسیار زیاد است در این مطلب با شش فیلم و سریال‌ خارجی که دراین‌باره ساخته شده‌اند، آشنا می‌شویم.

photo_۲۰۲۰-۱۱-۲۴_۱۳-۰۲-۳۷

photo_۲۰۲۰-۱۱-۲۴_۱۳-۰۲-۲۸photo_۲۰۲۰-۱۱-۲۴_۱۳-۰۲-۴۵photo_۲۰۲۰-۱۱-۲۴_۱۳-۰۲-۵۵photo_۲۰۲۰-۱۱-۲۴_۱۳-۰۳-۰۱

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها