{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم، پنجاه جایزه اسکار

پنج فیلم، پنجاه جایزه اسکار
کدخبر : 7149

جایزه اسکار یا آکادمی فیلم یکی از معتبرترین جوایز دنیای سینماست.

نخستین مراسم اسکار در ۱۶ می ۱۹۲۹  در مراسم شام خصوصی در هتل روزولت هالیوود با حضور حدود ۲۷۰ تماشاگر برگزار شد. بهای بلیت مراسم بعدی که در هتل میفر برگزار شد که ۵ دلار بود. ۱۵ تندیس کوچک به بازیگران، کارگردانان و دیگر عوامل صنعت فیلم‌سازی آن زمان برای گرامی داشت فعالیتشان طی سال‌های۱۹۲۷_۱۹۲۸ اهدا شد. اسامی برنده‌ها از سه ماه قبل اعلام می‌شد که این رویه در دومین مراسم اسکار در سال ۱۹۳۰ تغییر کرد. از آن زمان و در ۱۰ سال نخست نتایج برای انتشار عمومی در ساعت ۱۱ شب برگزاری مراسم به روزنامه‌ها داده می‌شد. این شیوه تا زمانی که لس آنجلس تایمز نام برنده‌ها را پیش از شروع مراسم اعلام کند ادامه یافت. در نتیجه آن، آکادمی از سال  ۱۹۴۱ اسامی برندگان را در نامه‌ای مهر و موم شده اعلام می‌کرد و مراسم از تئاتر کداک پخش می‌شد.

معرفی پنج فیلم که بیشترین تعداد اسکار را برنده شده‌اند.

۱_ آخرین امپراطور 

در سال 1950 میلادی در منچوری – مرز بین چین و روسیه – عده ای جنایتکار جنگی را تحت تدابیر شدید امنیتی از قطار پیاده می کنند. در میان این جنایتکاران یکی با دیگران فرق دارد.

۲_داستان وست ساید

داستان وست ساید یا داستان کنارهٔ غربی، فیلمی‌ است رمانس، درام و موزیکال به کارگردانی رابرت وایز و جروم رابینز، محصول ۱۹۶۱ آمریکا. فیلم‌نامهٔ این فیلم بر پایهٔ داستان رومئو و ژولیت از شکسپیر نوشته شده است. موسیقی این فیلم از لئونارد برنشتاین بوده و ترانه‌ها از استفان سوندهایم هستند. داستان وست ساید در ۱۰ رشته جایزه اسکار گرفته است. نیویورک، دهه ‌ى ۱۹۵۰، وست ساید منهتن. در حالى که میان جوانان دو گروه کوسه ‌ها و جت‌ها خصومت حاکم است، ماریا ( وود ) خواهر سردسته ‌ى کوسه ‌ها و تونى ( بیمر ) دوست نزدیک سردسته ‌ى جت‌ها دل‌باخته‌ ى یک‌دیگر مى ‌شوند.

۳_بن هور

دانلود فیلم بن هور (Ben-Hur) داستان شاهزاده‌ای به نام جودا بن‌هور است که ناجوانمردانه به جرم سوءقصد به جان فرستاده سزار، توسط دوست رومی‌اش دستگیر و به بردگی و بندگی فرستاده می‌شود و دیگر اعضای خانواده‌اش هم به سیاهچال فرستاده می‌شوند. او پس از عبور از ماجراهای بسیار به وطن خویش بازمی‌گردد تا انتقام گیرد و خواهر و مادرش را رهایی بخشد.

۴_ارباب حلقه‌ها

بازگشت پادشاه آخرین قسمت از مجموعه ی ارباب حلقه ها با برنده شدن 11 اسکار در این زمینه رکوردار است و در گیشه نیز جزو اولین فیلم هایی بود که فروش بالای 1 میلیارد دلار رسید این فیلم در ادامه قسمت قبل اتفاق می افتد جایی که فرودو و سم که توسط گالوم هدایت می شوند در بیابان داگورلد هستند و حلقه از گردن فرودو آویزان است. او با سم در مسیر کوه هستند. آنها باید به کوه بروند چرا که حلقه در آنجا به وجود آمده ودر آنجا هم باید از بین برود.

۵_ژی ژی 

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته کولت ساخته شده است.

پاریس ، آغاز قرن بیستم . « ژی ‌ژی » ( کارون ) با مادربزرگش ، « مادام آلوارز » ( جینگلد ) ، زندگی می‌ کند که به اتفاق « مادام لیان » ( گابور ) می ‌خواهند او را به زنی محفلی بدل کنند . « گاستون لاشال » ( ژوردان ) دوست خانوادگی نیز خیلی زود به « ژی‌ ژی » دل می ‌بندد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها