{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محققان کشف کردند که طرح اولیه گشت شبانه تغییر کرده‌

محققان کشف کردند که طرح اولیه گشت شبانه تغییر کرده‌
کدخبر : 9744

۳۰ محقق در موزه رایکس حدود سه سال است که در حال پژوهش بر تابلوی گشت شبانه اثر رامبرانت هستند. انها در جدیدترین نتیجه پژوهش بر این تابلو طرح اولیه ان را منتشر کردند.

به گزارش هنر ام‌روز، طرحی که پیش از این ناشناخته بود و به نظر می‌رسد در روند تکمیل تابلو تغییر کرده‌است.
تاکو دیبیتس، مدیر این موزه در بیانیه‌ای گفت: «همیشه به این فکر می‌کردیم که رامبرانت قبل از شروع به نقاشی این ترکیب‌بندی پیچیده، طرحی را روی بوم کشیده‌است، اما مدرکی در دست نداشتیم.
دیدن طرح اولیه این تابلو بسیار جذاب است. ما اولین مرحله پیدایش گشت شبانه را کشف کردیم.
برای مثال، رامبراند در قسمت بالای سمت راست اثر، در ابتدا تعدادی نیزه‌ را تصور کرد که در ترکیب نهایی نقاشی نشدند. او همچنین پرها را از روی کلاه نظامی شخصیت مرکزی تابلو برداشت، شاید به این دلیل که باعث حواس پرتی او می‌شد.»

download2 (2)

download2 (3)

download2 (4)

download2 (5)
پتریا نوبل، رئیس بخش حفاظت از نقاشی موزه، در بیانیه‌ای گفت: «هر جزئیات جدیدی که در تابلو مشف می‌شود، دریچه‌ای دیگر از فرآیند خلاقیت رامبرانت را بر ما می‌گشاید: ایده اصلی، فرآیندهای فکری و انتخاب‌های متریال و هنری او. همه این اکتشافات ما را وادار می‌کند تا با نگاهی متفاوت به نقاشی‌های رامبرانت نگاه کنیم. اکنون می دانیم که باید به دنبال چه چیزی باشیم.
با این حال، دیدن روند تحقیق محققان بر این تابلو که این روزها در جعبه‌ای شیشه‌ای در سالن موزه قابل بازدید است برای همه لذت بخش نیست.
در سال ۲۰۰۳ برای بازسازی اساسی موزه این تابلو جابه‌جا شد و این این جابه‌جایی باعث ایجاد موج و تاب خوردگی در تابلو شد که در قسمت پایین سمت راست اثر و جایی که تصویر یک سگ است به مرور زمان و به طور قابل توجهی بدتر شده‌است.
برای رفع این مشکلات و سایر مشکلات، نقاشی به مدت سه ماه از قاب خود خارج شده و صاف می‌شود.
اما وجود این مشکلات روحیه کارمندان موزه را ضعیف نکرده‌است.
دیبیتس گفت: «در حال حاضر می‌توانیم بهتر از هر زمان دیگری به زیر سطح رنگ نگاه کنیم و برای اولین بار نحوه ساخت و نقاشی این تابلو را درک می‌کنیم.»

اما این تنها تابلویی که طرح اولیه ان تغییر کرده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها