{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سفری کوتاه به دوران کودکی!

سفری کوتاه به دوران کودکی!
کدخبر : 16211

همان‌طور که کودکان امروز برای فرداهای خود خاطره جمع می‌کنند، کارتون های قدیمی منبع غنی ای از مفاهیم برای کودکان دیروز و بزرگسالان امروز هستند.

کودکی شیرین ترین دوره زندگی اکثر انسان‌ها است. کارتون‌ها نیز همواره از اعضای جدانشدنی کودکی و نوجوانی هستند. دیدن کارتون های قدیمی باعث می‌شوند تا آن خاطرات شیرین را دوباره مرور کرده و باری دیگر حلاوت دوران سبک کودکی را در زیر دندان‌های خود حس کنیم. با مقاله بهترین انیمیشن های قدیمی همراه ما باشید تا باری دیگر خاطراتتان زنده شود.

 

 کارتون سفرهای علمی

کارتون سفرهای علمی یا اتوبوس مدرسه جادویی بین سال‌های 1373 تا 1376 در کشورهای آمریکا و کانادا ساخته شد. داستان اثر از انیمیشن های قدیمی برگرفته از رمانی به همین نام به نویسندگی جونا کول است و به خاطر محتوای علمی خود، محبوبیت بسیار بالایی در بین بچه‌های دهه 70 دارد.

داستان این کارتون درباره بچه‌های یک کلاس مدرسه است که همراه با معلم خود به جستجوی مطالب علمی می‌پردازند. صداپیشگانی نظیر مهین برزویی، مهوش افشاری، شایسته تاجبخش و شوکت حجت در این کارتون به گویندگی پرداخته‌اند. سفرهای علمی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین انیمیشن های قدیمی تلویزیون بود که کودکان زیادی را به موضوعات علمی علاقه‌مند کرد.

فیلم خارجی

انیمیشن ماجراهای پینوکیو 

انیمه پینوکیو بر اساس رمانی به همین نام اثر کارلو کلودی ایتالیایی در سال 1355 در کشور ژاپن ساخته شد. این اثر از انیمیشن های قدیمی نوستالژیک با دوبله فارسی از برنامه کودک و نوجوان شبکه یک سیما در دهه 60 پخش شد. شخصیت اصلی این داستان یک عروسک چوبی است که آرزو دارد به یک انسان تبدیل شود و برای این کار بسیار تلاش می‌کند. او در این راه فریب شخصیت‌های دیگری نظیر روباه مکاره و گربه نره را می‌خورد و با هربار دروغ گفتن بینی‌اش بزرگ می‌شود.

مجموعه ماجراهای پینوکیو در 52 قسمت با گویندگی نادره سالارپور (پینوکیو)، مرتضی احمدی (روباه مکار)، کنعان کیانی (گربه نره) و نصرت‌الله حمیدی (پدر ژپتو) یادآور خاطرات تلخ و شیرین بچه‌های دهه 60 است. پینوکیو یکی از بهترین کارتون های قدیمی و نوستالژیک محسوب می‌شود که شخصیت‌های آن هنوز هم در مکالمات روزانه ما استفاده می‌شوند.

فیلم خارجی

 

 کارتون وروجک و آقای نجار

مجموعه وروجک از انیمیشن های قدیمی اثری 52 قسمتی است که بین سال‌های 1361 تا 1368 در کشور آلمان ساخته شد. وروجک یک موجود خیالی و مهربان است که در کارگاه نجاری گیر افتاده و دردسرهای زیادی در آن جا خلق می‌کند.

ماجراهای وروجک و آقای نجار یکی از بهترین کارتون های قدیمی خارجی محسوب می‌شود که بچه‌های دهه 70 خاطرات خوبی از تماشای آن دارند. آقای علی اصغر خواجه افضلی صداپیشگی شخصیت وروجک را انجام داده است.

 

فیلم خارجی

کارتون پلنگ صورتی 

مجموعه فیلم‌های پلنگ صورتی به کارگردانی بلیک ادواردز در دهه 40 خورشیدی در کشور آمریکا منتشر شد و به دلیل استقبال فراوان، کارتون‌های زیادی نیز برای شخصیت پلنگ صورتی این فیلم ساخته شد.

این اثر از کارتون های قدیمی نیز همانند تام و جری از سری انیمیشن‌‌هایی محسوب می‌شود که از محبوبیت بالایی در رده‌های سنی مختلف برخوردار است؛ به گونه‌ای که بچه‌های دهه 60 و 70 هنوز هم از تماشای آن لذت می‌برند. موسیقی تیتراژ پلنگ صورتی به عنوان نوستالژی‌ترین آهنگ کارتون های قدیمی به شمار می‌رود.

فیلم خارجی

 کارتون سفرهای گالیور

از دیگر کارتونهای دهه شصت که باید از آن‌ها نام ببریم سفرهای گالیور است. سفرهای گالیور بر پایه رمانی به همان نام اثر جاناتان سویفت (Jonathan Swift) در 1968 ساخته شده است.

داستان این اثر از انیمیشن های قدیمی درباره مردی به نام گالیور است که به همراه سگش تگ به دنبال پدرش می‌گردد. اما وقتی به شهر لی لی پوت می‌رسد و مردم آن شهر را می‌بیند، درمی‌یابد که آن‌ها فقط چند سانتی متر قد دارند و از گالیور و سگش می‌ترسند. کم کم گالیور با آن‌ها دوست می‌شود و لی لی پوت ها به او کمک می‌کنند تا پدرش را پیدا کند.

 

فیلم خارجی

 

منبع: پلازا مگ

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها