{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهترین کتابخانه عمومی سال 2021 معرفی شد

بهترین کتابخانه عمومی سال 2021 معرفی شد
کدخبر : 5592

فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری(ایفلا) جایزه کتابخانه سال 2021 را به کتابخانه مرکزی دایچمن بیورویکا واقع در اسلو نروژ را اعطا کرد.

هنرام‌روز: این کتابخانه 6 طبقه که 450 هزار کتاب را در مساحتی 13 هزار متری در خود جای داده و توسط آتلیه اسلو و لوندهاگم طراحی شده در سال 2020 برای عموم مردم نروژ افتتاح شد و پیش‌بینی می‌شود پس از دوران شیوع ویروس کرونا سالانه دو میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

این کتابخانه عمومی یک سالن سینما با گنجایش 200 نفر دارد که در زیرزمین این بنا واقع شده و نیز دارای کافه، رستوران و بخش روزنامه و مجلات در طبقات همکف است.

 این کتابخانه همچنین از فناوری‌های جدید در ساخت خود بهره برده که کابران قادر خواهد کرد از خدمات پیشرفته همانند چاپگرهای سه‌بعدی بهره‌مند شوند.

جاکوب لارکس، مدیر کتابخانه‌های گلادساکس(دانمارک» و یکی از اعضای هیئت داوران درباره کتابخانه اسلو خاطرنشان کرد «یک بنای بی‌اندازه چشمگیر و باشکوه که می‌تواند الگوی آینده معماری کتابخانه‌ها باشد و هدف از اعطای این جایزه تقدیر از چنین الگوهایی است و کتابخانه اسلو نمونه درخشانی از این الگوها است.»

به گفته وی هیئت داوران بیش از هرچیز مجذوب ظرفیت این کتابخانه در ترکیب نگرانی‌های زیست محیطی با عظمت معماری شده‌اند.

سال گذشته کتابخانه اودی در شهر هلسینکی فنلاند به‌عنوان بهترین کتابخانه جهان از سوی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (IFLA) معرفی شد.

منبع: ایبنا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها