{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم که چهره‌ی متفاوتی از عشق را نشان می‌دهند

پنج فیلم که چهره‌ی متفاوتی از عشق را نشان می‌دهند
کدخبر : 16726

عشق موضوع جذاب و البته پیچیده‌ای است که از اولین سال‌های سینما مورد توجه فیلمسازان قرار داشته است. هر کارگردانی با توجه به تجربیات و نگاه خود به زندگی و عشق چهره‌ی متفاوتی را از این موضوع نشان می‌دهند. در ادامه به معرفی پنج فیلم می‌پردازیم که شکل متفاوتی از عشق و دوست داشتن را به نمایش می‌گذارند. 

آپارتمان

 بعد از فیلم عاشقانه موفق «بعضی‌ها داغشو دوست دارند» بیلی وایلدرسراغ ساختن فیلم «آپارتمان» رفت که همکاری دوباره جک لمون و بیلی وایلدر بود. ایده فیلم آپارتمان مدت‌های زیادی بود که در گوشه ذهن وایلدر مانده بود و جرقه اول آن پس از دیدن فیلم رمانتیک خارجی «برخورد کوتاه» در سرش شکل گرفت. تمام فیلم در ۵۰ روز تصویربرداری شد و تدوین آن کمتر از یک هفته طول کشید و این فیلم یکی از ماندگارترین فیلمهای عاشقانه جهان شد.

 

فیلم خارجی

داستان فیلم ساده، بامزه و سرراست است. باکستر یک کارمند ساده است که سر کار به شدت محبوب و موفق است، اما راز این محبوبیت و موفقیت او، کلید آپارتمانش است. او که به تنهایی زندگی می‌کند، کلید آپارتمانش را در اختیار همکارانش می‌گذارد تا با دوست‌دخترهایشان به آپارتمان او بروند. داستان از جایی پیچیده می‌شود که باکستر متوجه می‌شود که فران، دختر آسانسورچی شرکت که مدت‌هاست دل باکستر را برده، به آپارتمان او رفته است و رقیب باکستر، رییسش است.

 

آپارتمان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه و از مهم‌ترین کمدی رومانس‌های تاریخ سینماست و تاثیر زیادی بر روی فیلم های رمانتیک بعد از خودش داشته است. هم داستان عشقی و پر کشش فیلم و هم صحنه‌های بامزه و به یاد ماندنی آن مانند آشپزی جک لمون با راکت تنیس, این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های رمانتیک بدل کرده است. فیلم آپارتمان برنده ۵ جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سال شد. بیلی وایلدر درباره آپارتمان گفته است که این فیلم از بقیه فیلم‌هایش نقص‌های کمتری دارد اما  او شکسته‌نفسی می‌کند، باور کنید که فیلم آپارتمان یک فیلم عاشقانه شاهکار است.

بدن‌های گرم

فیلم Warm Bodies زمانی منتشر شد که فیلم‌های زامبی محور دیگر خیلی تکراری و زیاد شده بودند، اما در حالی که این فیلم سعی داشت چیزی متفاوت به این ژانر اضافه کند، اما نادیده گرفته شده و توسط دنیایی که در سال ۲۰۱۳ دیگر از دیدن یک فیلم دیگر در مورد نامیرا‌ها خسته شده بود دور انداخته شد. اما این بدان معنا نیست که فیلم Warm Bodies فیلم خوبی نیست در حالی که با خلق دنیای منحصربفرد توانسته فیلمی خوبی باشد، دنیایی که در آن عشق واقعی درمانی زامبی گری است.

 

فیلم خارجی

 

نیکلاس هولت در این فیلم یک زامبی است که وقتش را با دختری انسان می‌گذراند که عشقش، بی رمقی و زردی ظاهری او را به ظاهر یک انسان واقعی تبدیل می‌کند. عشق بین این دو به شکل متفاوتی شیرین بوده و یک کمدی ترسناک است که بیشتر به دیدگاه شخصیت زامبی هولت می‌پردازد و نه روایت داستان از زاویه دید یک انسان. فیلم Warm Bodies فیلمی به شدت دلگرم کننده است که از تمام طول مدت تماشای آن لذت خواهید برد.

در حال و هوای عشق

با دیدن بعضی فیلم‌ها، ما دیگر همان آدم قبلی نیستیم. تجربه زیسته‌ی آدم‌های آن داستان، تجربه‌ای احساسی است که شما را هم تغییر می‌دهد و در آخر فیلم نیز شما آدم دیگری می‌شوید. گویی تکه‌ای مهم از وجود شما در فیلم به تصویر کشیده می‌شود که بازنمایی همه احساس‌های شما در واقعیت است. با دیدن «در حال و هوای عشق» زبان بی‌کلام نور و صدا به دل‌های ما نفوذ کرده و پنهانی‌ترین احساسات ما را بیدار می‌کند. صد البته که یادگیری تکنیک درک و تحلیل فیلم، لذت درک این تجربه را نیز دوچندان خواهد کرد.

فیلم خارجی

 

او / Her

در فیلم های عاشقانه همیشه برای همه‌جور‌ آدمی جا هست. او هم مثل هدیه‌ای از ژانر فیلم های رمانتیک، برای آدم‌های درون‌گراست. تئودور، مردی منزوی که از همسرش طلاق گرفته، در ارتباط گرفتن با رفقا، همکاران و روابط عاطفی‌اش مشکل دارد. او یک سیستم هوش مصنوعی می‌خرد تا رازهای عشق را به او بیاموزد. سامانتا، دستیار مجازی تئودور که آوای دل‌نشین او را اسکارلت جوهانسون گویندگی کرده، تبدیل به همراه و شریک عاطفی غیرمعمول در زندگی او می‌شود. اسپایک جونز فیلم عاشقانه‌ دلچسب و پرشوری ساخته است و بازی فوق‌العاده‌ واکین فینیکس موجب می‌شود که این اثر تبدیل به یک گنج شود.

 

فیلم خارجی

ستاره‌ای متولد می‌شود

بردلی کوپر در سال ۲۰۱۸ فیلم عاشقانه ستاره‌ ای متولد می‌ شود را با حمایت کمپانی برادران وارنر ساخت. کوپر در فیلم عاشقانه ستاره ای متولد می شود از بازیگران زیادی مانند لیدی گاگا نیز استفاده کرد.

فیلم خارجی

داستان فیلم در مورد خواننده ای است که مشکلات زیادی مانند اعتیاد به الکل و مواد مخدر دارد. جک با یک خواننده گمنام به نام الی (با بازی لیدی گاگا) آشنا می شود. الی با استفاده از آهنگ های او به یک فرد بسیار معروف و بدل می شود و به همین دلیل دلباخته جک می شود. اما اصلی‌ ترین مشکل جک، اعتیاد او است که تحمل آن برای الی یک معضل بزرگ است. جک نیز به این موضوع واقف است و خودش را سد راه موفقیت های الی می داند.

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها